- 16 януари, 2025
- Плащания и данъци
Какъв е размерът на туристическия данък в София? Разберете в следващите редове. На 19 декември 2024 г. Столичният общински съвет прие Решение №…
Прочети повече
Разнообразието от видове плащания в Booking привличат всички. За туристите е удобно, а наемодателите могат да подбират типовете гости. Гостите предпочитат различни начини да преведат парите си. Според това как настроите начините си на плащане, можете да привлечете различен тип туристи във вашето място за настаняване.
Ако използвате тази настройка, ще трябва лично да получите парите си от гостите, например като ги настанявате. Голям минус тук е, че нямате никаква гаранция за товa дали гостите ще се появят и дали ще Ви платят. Може да са резервирали Вашия апартамент за 5 дни например, преди 3 месеца и да не се появят. Това означава, че календарът Ви е стоял блокиран през цялото това време и Вие няма да получите нищо за това. Неудобство е, че трябва да отидете лично да се срещнете с гостите, или да разчитате на това, че те ще оставят пари в апартамента. Плюсът тук е, че получавате пари на ръка.
Пробвах този вариант на плащания за известно време и се отказах от него. Доста от хората са наистина коректни и няма проблеми. Но имаше и доста анулирани резервации, както и такива, които изобщо не се появиха. Нещо друго, което на мен не ми хареса е, че всеки път трябваше да ходя лично и съответно отпадна ползването на моя метод за самонастаняване.
Плащане с карта е друг вариант от видовете плащания в Booking, при който до голяма степен си гарантирате транзакцията. Гостите въвеждат кредитната си карта в момента, в който резервират апартамента Ви. Трябва да разполагате с ПОС терминал и касов апарат, както и да плащате месечни такси и за двете услуги. Има вариант, при който казвате на Booking, че имате ПОС терминал, те събират кредитните карти на гостите, а Вие си получавате парите кеш при настаняване на гостите. Реално нямате самото устройство, но разрешавате резервации само с кредитни карти. По този начин отсявате доста голямо количество от гостите, които може и да не дойдат в апартамента Ви, въпреки че имат резервация. В момента, в който даден гост плати или му се поиска да предостави карта, той резервира само ако е сигурен, че ще ползва резервацията, която прави. Има и случаи на предоставени невалидни карти или карти без наличност, но са рядкост.
При този вариант Booking.com обработва плащанията на гостите вместо Вас. Те предлагат доста варианти, от който гостите да избират. До сега услугата беше безплатна. Отскоро Booking въведе такса за тази услуга. За България се прилага такса при плащане от 1.3% за всяка резервация, която получи вашето място за настаняване. Тя покрива всички разходи, свързани с обработването на плащанията от ваше име, и е отделно от комисионата ви.
Това е начин на плащане от преди около година и половина. В началото не се възприемаше насериозно от гостите и не се ползваше много. В сравнително кратък срок Booking успяха да го наложат и в момента се ползва много.
От всички видове плащания в Booking, аз използвам този. Сигурно е, Booking гарантира за това, че ще получите парите си и се оправя с всякакви евентуални проблеми с методите на плащане на гостите. Получавате парите си веднъж месечно по банка, до 15-то число на текущия месец се получават парите за предния месец. Booking автоматично удържа комисионните си и не се налага да превеждате пари към тях.
Свържете се с нас на +359885884188 или попълнете формата по-долу. Молим да предоставите възможно най-много информация за вашите обекти: локация, разпределение, капацитет. Ако листинга е действащ: линк, заетост, средна цена на нощувка.