Подготовка на Airbnb апартамент за първия гост

Подготовка на Airbnb апартамент

Взели сте важното решение и осъществявате подготовка на Airbnb апартамент за първия гост! Отдавате жилището си под наем за краткосрочно ползване и сте създали профил в Airbnb/booking, а моментът, в който получавате първата си резервация е настъпил. Объркани и нервни сте, не знаете как да реагирате, смятате, че ще сбъркате с нещо и ще получите лоши оценки? Отпуснете се!

Предварителна подготовка на Airbnb апартамент

Първото решение, което трябва да вземете, е как предпочитате да настаните гостите си – да ги посрещнете лично или пък сте избрали метод за самонастаняване. И в двата случая е необходимо, до 72 часа по-рано, да изпратите съобщение, съдържащо основна информация, а именно:

  • Какви са вариантите за придвижване от летището до имота Ви:
    • Метро или автобус, кои са спирките за слизане и качване, колко време продължава пътуването;
    • Такси – коя таксиметрова компания е за предпочитане и каква би била цената на пътуването;
  • Какъв е точният Ви адрес. Ако за вас самите не е проблем да намерите жилището си, то за гостите Ви това може би няма да е толкова лесно. Удобрен и сигурен начин да не предизвикате никакво объркване, е да изпратите снимка, карта с упътвания или каквото сметнете за подходящо във вашия случай.
  • В случай, че гостите Ви ще пътуват с автомобил, напомнете им да не оставят ценни вещи в него.
  • Попитайте имат ли нужда от допълнителна информация

Ако все пак сте забравили да изпратите съобщението, най-вероятно ще получите такова, съдържащо същите въпроси, но не ви съветваме да допускате този пропуск.

Настаняване

В случай, че ще посрещате лично гостите си, уверете се, че имате достатъчно време да стигнете на адреса преди тях. Бъдете наясно с факта, че те най-вероятно ще бъдат изморени и се нуждаят от личното си време за почивка, за това не им го губете в излишни обяснения. Ако имат въпроси, те сами ще ги зададат, а ако нямат, не настоявайте. Не е необходимо да показвате как функционира всеки един уред, те със сигурност са работили и имат такива в собствения си дом. Наблегнете единствено над най-важните неща, като например къде е удобно да паркират автомобила си.

Осигурете поне 1 или 2 чифта ключове, но не слагайте адреса на ключодържателите. Това няма да е добре, в случай, че бъдат изгубени.

По време на престоя

Въпреки, че сте нов в това начинание, трябва да познавате добре жилището си, тъй като е много вероятно да се наложи да отговорите на някои от следните въпроси:

  • Каква е паролата за Wi-Fi
  • Как се оперира с уредите – TV, пералня, съдомиялна, кафе машина, фурна и котлони, климатик…
  • Как се пуска топлата вода, има ли особености
  • Отпадъците разделно ли се събират

Нашият съвет е да подготвите в електронен вариант кратко упътване, което съдържа цялата тази информация. Изпратете го на гостите си няколко дни преди денят за настаняване, заедно със съобщението с упътвания до жилището. Така ще улесните себе си и тях – те ще имат достъп до важната информация по всяко време и няма да ви безпокоят излишно по време на престоя си.

Добра идея би било да включите информация за ресторанти и барове, тъй като голяма част от хората предпочитат да се доверят на мнението на „местен“ човек, вместо на информация от интернет. Малко заведение с традиционна домашна кухня би било най-добрата препоръка.

Напускане

Ако все пак сте объркали нещо, по време на престоя на гостите си, можете да се поправите, като направите напускането им приятно. Крайните оценки се базират основно на финалните впечатления.

Аз лично, като гост, не харесвам практиката собственикът да идва на проверка в деня на заминаването ми. Много често трябва да бързам за полет и съм под напрежение, а вероятно и закъснявам. Последното нещо, от което имам нужда в такъв момент е сбогуване и „приятен разговор“. Още по-лошо е, когато хазяинът настоява да направи проверка на имота, за да се увери, че не съм счупила или откраднала нещо. Не правете това.

По-добрата практика е да изпратите съобщение на гостите си до 24 часа по-рано с инструкции за напускане. Не ги карайте да изхвърлят боклука или да спрат водата. Обяснете къде могат да оставят ключовете за жилището и им дайте инструкции как да стигнат до летището. Това е напълно достатъчно.

След напускането

Независимо в какво състояние намерите жилището си, изпратете на госта кратко съобщение, в което му благодарите, че е избрал вас и е оставил всичко в добро състояние. Целта е да получите най-високата оценка! Ако все пак не получите такава до няколко дни, не настоявайте. Най-вероятно смятат, че не сте заслужил оценка от 5 звезди и предпочитат да не Ви дават по-ниска.

Е, не всичко изглежда толкова страшно, нали 😊

 
Свързани публикации

Поради разпространението на вируса в глобален мащаб множество хора се отказват от пътуванията си. Наблюдава се отлив както на туристи, така и…


Прочети повече

Как да напишем отговор на негативно ревю в Airbnb? Без значение колко добър наемодател сте, в даден момент най-вероятно ще получите лоша…


Прочети повече

Какво място за нощуване да изберем, когато сме на почивка или в командировка – апартамент, отдаван под наем краткосрочно, или хотел? През…


Прочети повече
Свържете се с нас

Свържете се с нас на +359885884188 или попълнете формата по-долу. Молим да предоставите възможно най-много информация за вашите обекти: локация, разпределение, капацитет. Ако листинга е действащ: линк, заетост, средна цена на нощувка.






Съгласен съм с общите условия и политката за защита на личните данни на сайта. Виж най-долу.

Търсене

септември 2020

  • П
  • В
  • С
  • Ч
  • П
  • С
  • Н
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30

октомври 2020

  • П
  • В
  • С
  • Ч
  • П
  • С
  • Н
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
0 Adults
0 Children
Pets
Size
Price

Compare listings

Compare